loading...
سایت تخصصی
حسین بازدید : 60 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)
رابین هود باز می گردد

ناشر..: Sony Computer Entertainment

سازنده..: Sanzaru Games

پلتفورم..: PS3 - PsVita

سری...: Sly Cooper

ژانر...: Platform, Stealth

تاریخ انتشار...:

در اروپا - March 27, 2013
در امریکا - February 5, 2013

مد قابل بازی..: Single-player,/ local multiplayer


استدیو Sucker Punch (ساکر پانچ) با ساخت سری بازی های Sly Cooper در نسل پیش توانست جایی برای خود دست پا کند و دنیای بازی را با شخصیت های جدیدی اشنا کرد که نه تنها خود بازی بسیار زیبایی بود بلکه شخصیت های داخل ان و داستان این سری به محبوبیت دو چندانی در دنیای PlayStation رسید. Sly Cooper (اسلای کوپر ) داستان یک شخصیت راسو بسیار باهوش و فرز هستش که از قضا یک دزد بسیار حرفه ای هستش که در این کار مهارت بسیار بالایی را دارد. البته کلمه دزد برازنده این شخص نیست چون نیتی که دارد پاک بوده و در اصل برای مستضعفین و مردم فقیر دست به این کارهای بس خطرناک میزند و تبدیل به رابین هود دنیای گیم می شود و یک جورایی ثروتمندان شهر رو همیشه هراسان می کند.
اما این شهر چه جور مکانی هست در حقیقت این شهر همانند دنیای کارتون ها شهری است مملو از حیوانات مختلف که هر کدام همانند انسان ها به کسب و کار زندگی خود مشغولن و میشه گفت هر کدام این گروه زبردست و مهربون رابین هودی ما رو دوست دارند (البته سوای ملت ثروتمند و بالا نشین شهر ) و فضای شهر نیز از مدل های قدیمی و بافت دهه های گذشته کشور فرانسه و مخصوصا شهر پاریس هستش. حضور در این شهر و رفت امد و گردش و تعامل رفتارهای مردمان شهر (حیوانات) همگی به صورتی کمیکی با کمی چاشنی رئالیست طراحی شده و حرکت و گردش در این فشا کاملا بازیباز را با این جو یکسان کرده و حال هوای دهه نورانی پاریس رو به فضای بازی می بخشد



سر خوردن روی کابل از میراث ساکر پانچ هستش

داستان (اسلای کوپر : دزد زمان ) بعد از اخرین قسمت این سری Sly 3 ادامه می یابد و کتابی اسرار امیز که متعلق به خاندان کوپر ها است این کتاب در طول مدت های طول و دراز دست به دست شده و به دست حیوانات فاسد و ظالم افتاده است بنابراین در این جا راکون داستان ما باید به همراه دوستان خود در این زمان (گذشته ) حرکت کند و با رمز گشایی داستان بازی برای بازگرداندن کتاب تلاش خواهد کرد. و در این راه ما باید از قابلیت های متعدد کوپر برای رسیدن به نتیجه ای مثبت استفاده کنیم.
اما شخصیت ها و دوستان همراه ما نیز حیوانات با مزه و دوست داشتنی هستن و به نوعی هر کدام درکار خود حرفه ای بوده و گیمرهایی که در قسمت های قبل با این سری اشنا هستن کم و بیش با گذشته و روش کارشون شناختی دارن بنابراین حضور شخصیت هایی که به عنوان دوست و همراه و گه گاهی شخصیت های کمکی قابل بازی در کنارمون هستند که از جمله این ها یار و یاور گذشته راسوی ما Karmelita خواهد بود (که کار صداگذاری ایشون را خانم Grey DeLisle بر عهده دارد ) کراملیتا یک روباه خانم بسیار خوشگل هستش که از قدیم با راسوی وروجک ما رابطه ای عاشقانه دارد و از گذشته سربه سرش میزاره و فعل و انفاعالات عاشقانه با درون مایه کمدی بین این دو رد شده است .در این بین یک شخصیت منفی جدید که در اکثر مواقع به دنبال ما خواهد بود و در مراحل مختلفی باهاش سروکله خواهیم زد یک ببر قدرتمند هستش که از یکی از غول اخرهای بازی هستش و اسم این ببر (El Jefe) خواهد بود که کار صداگذاری ایشن را اقای (Nolan North) معروف به عهده دارد. (ال هفی) یکی از ژنرال های ارتش بوده و فتوحات بسیار زیادی رو انجام داده است. از جمله دیگر رفقای همراهمون .:

Murray (موری) یک کرگدن شکم گنده پرقدرت جلو دشمنا و ساده کنار ما خواهد بود.
Bentley (بنتلی) لاکپشتی ویلچر نشین که مغز متفکر داستان ما خواهد بود

راسو و کارملیتا و موری و بنتلی چهار شخصتی هستند که در این داستان همراه ما بوده و با کمک ماشین زمانی که در اختیار داریم و توسط مغز متفکر بتلی ساخته شده قراره بین زمان های مختلف حرکت کنیم و به دنبال اجدادمون رفته و با جستجو در میان این رفت امد ها به کتاب اسرار امیز دست پیدا کنیم که متعلق اجداد کوپرها هستش پس ما در این سفر با اجداد کوپر ها نیز ملاقات خواهیم کرد :

Rioichi Cooper ایشون از اجداد کوپرها بوده و از نینجاهای فئودال محسوب میشه بسیار وارد بر تکنیک (پرش اژدها) هستش که اجازه میدهد شخصیت تا فاصله ای دور بپرد
Tennessee Kid Cooper هفت تیرکشی ماهر در دوره غرب وحشی که بسیار چابک در حرکت روی تک ریل های قطار بوده (که میشه ارتباط داد با حرکات روی بند یا طناب راسوی جوان ما)
Sir Galleth Cooper یک شوالیه انگلیسی از کوپرهای قرون وسطایی که توانایی استفاده از سپرهای بزرگ در میدان جنگ را دارد
Salim al Kupar (سلیم پسر کوپر) یک عربی که با تکنیکی به نام گردباد توانایی بالا رفتن از طناب را بسیار سریع و چابک در اختیار دارد



باهوش ، چابک ، زیرک و مهربان


سکو بازی و مخفی کاری از نکته های بارز این سری محسوب میشه چرا که خود ذات گیم پلی و محوریت شخصیت های داخل ان با این گیم پلی درگیر هستن. در این قسمت تغیرات مختلفی در این بار صورت گرفته که بیشترشون به خود راکون ما برمیگرده و امکاناتی که در اختیارش قرار داده میشه از جمله این امکانات لباسی هستش که در هر مرحله به ما داده میشه این لباس ها هر کدام قابلیت های مختلفی را دارن و قابلیت تعویض نیز در بین مراحل وجود داره اما تنها لباس هایی که از قبل به دست اوردیم شامل این قابلیت هستن و رفته رفته که در بازی پیشروی می کنیم لباس های زیاد تری د راختیارمون قرار میگیره از جمله این لباس ها که gameinformer بهش اشاره کرده لابس ضد گلوله هستش این لباس سوای ضد گلوله بودنش امکان بازگرداند گلوله ها به سمت خود دشمنی هستش که شلیک کرده و از نکات مهم بازی محسوب میشه.
بخش پلتفمرمر یا سکوبازی در این قسمت مثل قسمت های قبل پررنگ هستش با توجه به مخفی کاری بودن بازی طراحی مراحل بازی نسبت به این سبک بسیار متوفات خواهد بود همان طور که اشاره شد پاریس یکی از شلوغ ترین شهرهایی خواهد بود که با نزدیک شدن ساختمان ها در کنار هم و وجود سوراخ سنبه ها و درزهای فراوان در بازی ، وجود مراحلی مملو از درخت و ساحل و دریا و زیر زمین های تو در تو و تونل های پر پیچ و خم از متفاوت ترین لحظاتی هست که در بازی برای رسیدن به هدف باید پشت سر بزاریم چرا که همین مراحل دارای معماها و مسرهای پازل گونه بسیار زیادی هستش. پازل ها در این بازی و مخصوصا این سری حرف اول را میزنن همانند میراث این سری جای جای بازی مملو خواهد بود از ایتم های مخفی و گوناگون که هر کدام نیاز ما را برای کارهای مختلف تامین خواهند کرد و که مهمترین انها پول خواهد بود پول یا اشیای عطیقه که برای ما بسیار لازم خواهد بود و حتا خالی کردن جیب نگهبانان غلدر (خوک های بزرگ) نیز از جمله موارد بازی محسوب می شوند. این جمع اوری ایتم ها و پول ها در یک بخشی به نام TheifNet به درد ما خواهند خورد و میشه خرید های لازم رو از اون قسمت انجام داد
eurogamer در پیش نمیاش خودش به این نکته اشاره میکنه که برای ماهر شدن در بازی نیازمند دقت بسیار بالایی هستش چرا که وجود بخش ادونچر و اکتشافات در بازی باعث شده تا برای به دست اوردن ایتم های مخفی به نکات ریز مختلفی توجه بکنیم. همچنین اشاره ای بر زمان های که در ان حضور خواهیم یافت دوره ای مثل یک رابین هود تیر و کمان بر دست داشته و لباس مخصوص ان دوره را خواهیم پوشید

در کنار اینها ما در برخی مراحل با شخصیت های همراهمون نیز به اجبار بازی خواهیم کرد و در اینجا تنوع گیم پلی نسبت به قابلیت های انها تغییر می کند و سیستم جدیدی را پیش روی بازیباز قرار میدهد و حضور در هر زمان از تاریخ نیز محوریت اون مراحل را با اون تاریخ برای ما وارد گیم پلی خواهد شد از جمله یکی از اجدادش که در دوره نینجاهای فئودال میزیسته در واقع به نوبت باید این دوره های زمان رو بگذرونیم و قطعات لازم برای ورود به گذر زمان اخرین دوره بدست بیاریم و به کتاب اصلی برسیم. این کتاب شامل کلیه بیوگرافی و اسرار اجداد کوپرها بوده و بسیار ارزشمند هستش.(NZ Gamer در نکته ای این موضوع رو با اجداد عنوان Assassin’s Creed تشبیه کرده). گذر در میان زمان های مختلف به لهجه های گوناگونی نیز برخورده خواهد شد که در صداگذاری بازی به شیوه خاصی این لهجه ها رعایت شده مخصوصا که اوایل بازی از کشور ژاپن شروع میشه
بر روی همکاری شخصیت های کنارمون در گیم پلی بازی تاکید شده طوری که در مراحلی باید منتظر بمونیم تا شخصیت همراهمون یک کار یا مورد نظر را انجام داده و به پایان برساند تا ما یا داستان بازی ادامه پیدا کند

یک نکته مثبت..:

این بازی بر روی کنسول Ps Vita منتشر خواهد شد اما یکی از بزرگترین مزیت های این بازی حتا بدون داشتن نسخه ویتا امکان (Cross) کراس با کنسول PS3 خواهد بود طوری که می توان صفحه ویتا را به نوعی به عنوان یک تنظیم دوربین چرخش در جهات و یافتن ایتم های مخفی استفاده کرد جالب این که با خرید نسخه PS3 یک عدد کارتریج نسخه ویتا نیز به عنوان هدیه به مشتری داده خواهد شد

Sanzaru Games

(ساکر پانچ) در نسل پیش با معرفی این سری از بازی ها توانست فرانچیز محبوبی را به دنیا معرفی کند که هر کدام از قسمت های این سری موفقیت های عالی را برای خود به دست بیاورد که قسمت دوم این سری از جمله بهترین ها محسوب میشه اما بعد از سالها اینبار ساکر پانچ که بسیار سرش شلوغ هستش وظیفه ادامه این فرانچیز را به عهده گرفته سانزورا کارنامه انچنان درخشانی ندارد و یک سال پیش با ارائه نسخه کالکشن این سری توانست مجموع نمرات 85 را کسب کند که البته باید منتظر ماند و دید که ایا می تواند این فرانچیز محبوب را در جدید ترین نسخه به موفقیت برساند یانه




دو قطب مخالف : نور - تاریکی

Sly Cooper: Thieves in Time
تصاویری از بازی (برای سایز بزرگ کلیک کنید)

 

****

****
**


ویدئوهای بازی...:

http://www.eurogamer.net/videos/sly-...me-villain-vid

http://www.eurogamer.net/videos/desi...me-competition

http://www.eurogamer.net/videos/sly-...meplay-trailer


حسین بازدید : 22 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)



Mark of the Ninja


سازنده : Klei Entertainment
ناشر : Microsoft Studios

ژانر : 2D Platformer
مد : Single-Player

پلتفرم : Xbox 360 ،PC
تاریخ انتشار : September 7, 2012 | Xbox 360
October 16, 2012 | PC

درجه : +ESRB: M ،PEGI: 16

سیستم مورد نیاز: Minimum

OS: Windows XP SP3, Windows Vista SP2, Windows 7 SP1
Processor: AMD Phenom 9750 or Pentium D 800+i
Memory: 2 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® 7800 GT or ATI Radeon™ HD 3000+ or better
DirectX®: 9.0c
Hard Drive: 2.5 GB HD space
Sound: 100% DirectX9.0c compatible sound card and drivers

Recommended

OS: Windows XP SP3, Windows Vista SP2, Windows 7 SP1
Processor: Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64 X2 5600+i
Memory:2 GB RAM
Graphics: NVIDIA® 9600GT or ATI Radeon™ HD 5000+ or better
DirectX®: 9.0c
Hard Drive: 2.5 GB HD space
Sound: 100% DirectX9.0c compatible sound card and drivers


وب سایت : www.MarkoftheNinja.com

__________________

مخفی‌کاری صریح

مخفی‌کاری همواره ژانری مفرح بوده است، اما به نظر می رسد که تجربه یک مخفی‌کاری ناب با گذشت هر سال کمتر و کمتر شده است. چه چیزی الهام بخش تیم بازیسازی Klei – سازنده سری Shank – بوده که یک عنوان مخفی‌کاری در این زمان مخصوصا دو بعدی بسازد، که اساسا بی سابقه است؟

نل ادرسون، (Nels Anderson) طراح بازی، به این سوال اینچنین جواب می‌دهد. "از وقتی که Thief بازی می کردم همیشه بازیهای مخفی‌کاری را دوست داشته‌ام، بنابراین شخصا می خواستم بازی‌ای بسازم که همه چیزهای خوش آیند آن بازیهای مرجع را داشته باشد. ما بازی را دو بعدی ساختیم زیرا بازیهای دو بعدی دارای سبک، تخصص Klei است. همچنین با بازیهای دو بعدی می توان به چیزهایی دست یافت که با بازی های سه بعدی نمی توان به آنها رسید. داشتن کنترل محکم و روان و نیز اتمسفر قوی در بازیهای دو بعدی آسان تر است، حداقل برای ما که چنین است."

"به علاوه، از آنجایی که بازی اول شخص نیست و شما محیط را از دید شخصیت اول بازی نمی‌بینید، ما می توانیم بعضی کارهای خاص مانند راهنمایی های تصویری در مورد سیستم‌های اساسی مخفی‌کاری بازی را بهتر انجام دهیم، بدون آنکه این راهنمایی ها مزاحم شما شوند؛ برای مثال وقتی صدایی ایجاد می‌کنید دشمنان می‌توانند ان را بشنوند، ما افکتی داریم که فاصله‌ی طی شدن صدا را نمایش می‌دهد و شما می‌توانید بفهمید که آیا دشمن مورد نظر این صدا را شنیده است یا نه. البته این راهنمایی ها را می‌توان در بازیهای سه بعدی هم کرد ولی ممکن است برای بازیکن آزاردهنده باشد."

"ضمنا، اینطور که از شواهد پیداست بازیهای مخفی‌کاری درواقع در آینده‌ای نزدیک دچار رنسانس خواهند شد. Dishonored که فوق العاده به نظر می‌رسد و من امیدوارم Hitman جدید هم اینگونه باشد. همچنین امیدوارم بازیهای Monaco و Gunpoint هم زیاد دیر منتشر نشوند."


هر دشمن که در شعاع صدا باشد به سمت منبع واکنش نشان می‌دهد

"بازی در مورد یک نینجا به نام هیسومو (Hisomu) است که از Sengoku Jidai (دوران جنگ‌های ژاپنی که در آن نینجا بسیار باارزش بودند) جان سالم به در برده و به دنیای مدرن رسیده است. هیسومو زنده مانده چون توانسته به گلی ناشناخته دست یابد که می‌توان از برگ‌های آن جوهر خالکوبی درست کرد. هرکس این خالکوبی‌ها را روی بدنش بزند توانایی های خاصی پیدا می‌کند. البته این چیزی جادویی یا تخیلی‌ نیست، بیشتر شبیه پتانسیل بالای بعضی از افراد است، مانند ورزشکارهای سطح المپیک با این تفاوت که در رشته های بیشتری مهارت داشته باشی. با کمک این خالکوبی‌ها و یا تمرینهای سنتی نینجاها هیسومو توانسته است مخفیانه در دنیای مدرن به کارش ادامه دهد زیرا شمشیرها مانند اسلحه‌ها گلوله از خود برجای نمی‌گذارند که بتوان آنها را شناسایی کرد، کسی هم باور نخواهد کرد یک نینجا در ماجرای دزدی یا قتل دخیل باشد."

"اما جوهر خالکوبی این عوارض جانبی را دارد که هر کس از آن استفاده می‌کند دیوانه کند. به همین دلیل قبیله نینجاها بعد از فهمیدن این مورد خالکوبی کردن را منوط به آداب و رسوم خاصی کردند تا فقط در مواقع بحرانی به سراغ آن بروند. بعد از رفع بحران هم هر کسی که خالکوبی کرده باشد وظیفه دارد خودکشی کند. Mark of the Ninja هم در میان یکی از این بحران‌ها شروع می‌شود و هیسومو هم برگزیده شده تا خالکوبی کند."

"مسئله این است با اینکه من بازیهای مخفی‌کاری را دوست دارم، می‌توانم درک کنم که چرا اینگونه بازی‌ها برای بعضی از افراد، کمی غیرقابل بازی هستند. سیستم‌های اساسی مخفی‌کاری اینگونه بازیها که برای درست بازی کردن باید با آنها آشنایی داشته باشید اغلب مبهم هستند. این سوال برای آن افراد پیش می‌اید که اگر صدایی ایجاد کنم آیا آن نگهبان صدای مرا خواهد شنید؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تنها راه این است که صدایی ایجاد کنیم و ببینیم که آیا آن نگهبان با اسلحه به طرف ما شلیک می‌کند یا خیر. بازیهای مخفی‌کاری زمانی هیجان انگیز تر می‌شوند که قادر باشید این سیستم‌ها را بشناسید و از انها برای گذر از موقعیت‌های مختلف و از همان راهی که خودتان به عنوان بازی‌کننده آن را ترجیح می‌دهید، استفاده کنید. اما درک کردن این سیستمها و داشتن توانایی اجرای آنها پیش شرط بازی دلخواهانه است، بنابراین ما می‌خواستیم هر چه زودتر بازیکن به این درک و توانایی برسد. در حالی که این قضیه از آغاز بازی هدف اصلی ما نبوده است، اما ممکن است این بازی به همه آنهایی که از بازیهای مخفی‌کاری خوششان نمی‌آید نشان دهد که چرا من عاشق این نوع بازی‌ها هستم."



لامپ‌های محافظت شده، تخریب شدنی نیستند

در گذشته بازیهای پلتفرمر خوبی با موضوع نینجا داشتیم؛ مانند Ninja Gaiden، Strider و Shinobi. آیا زمانی که بر روی Mark of the Ninja کار می‌شد از آن بازی‌های کلاسیک هم الهام گرفته شد؟ اندرسون می‌گوید: "شاید مقداری در زمینه طراحی شخصیت الهام گرفته باشیم، مانند داشتن حرکات روان زیاد یا اینگونه موارد،‌ نه چیزی بیشتر از این؛ و یکی از مهمترین دلایلی که می‌خواستیم Mark of the Ninja را بسازیم این بود که بازی‌های نام‌برده هیچ کدام مخفی‌کاری نبودند! در حالی که Mark of the Ninja یک بازی مخفی‌کاری است. تنها بازی نینجایی که ما از آن بسیار الهام گرفتیم بازی Tenchu بود که البته 14 سال پیش منتشر شده بود. نگاهی به بازی‌های مخفی‌کاری دیگری هم داشتم، هم قدیمی و هم جدید، تا بفهمم چگونه به تصمیماتی که در طراحی بازی‌هایشان گرفته‌اند رسیده اند و اینکه چگونه می‌توان آنها را به دنیای دو بعدی وارد کرد."

__________________

مشاهده کن، زمینه را مهیا کن، اجرا کن

مه جنگ - مکانیزم مهم بازی‌های استراتژی - موردی است که از وجودش در یک بازی پلتفرمر دو بعدی متعجب می‌شوید. به جز محیطی که در آن حضور دارید، بقیه محیط بازی بوسیله این افکت پنهان است: هر ساختمان و فضاهای فراتر از خط دید شما، به صورت محو و مبهم قابل مشاهده می‌شود و فقط وقتی واضح خواهد شد که نزدیکش باشید. زمانی هم که از محیطی خارج می‌شوید و در آن محیط هم دشمنی هم حضور داشته باشد در کنار محو شدن آن فضا، به مدت چند ثانیه طرحی قرمز رنگ از آخرین موقعیت شناسایی شده دشمن را مشاهده خواهید کرد.

اما این به این معنا نیست که این محیط‌ها فقط با ورود شما قابل رویت هستند. شما می‌توانید محیط‌های محو شده را از بیرون زیر نظر گرفته و برای ورود تصمیم گیری کنید، به اینصورت که همانند عملکرد از زیر در نگاه کردن در سری Splinter Cell، در مقابل در اتاق و یا دریچه هوایی قرار گرفته باشید. همچنین در حین بازی توانایی دید دور (Farsight) بدست خواهید آورد که به کمکش می‌توانید تمامی جزییات محیط بازی را - مشابه دید مخصوص بتمن در Batman: Arkham Asylum و Batman: Arkham City - ببینید اما با این تفاوت که امکان حرکت از شما گرفته می‌شود.




از سگ‌ها دوری کنید. آنها بوی شما را در تاریکی حس می‌کنند

هر سر و صدایی، از قدم زدن دشمنان گرفته تا صدای انفجار به صورت حلقه های بزرگ شونده رنگی نیمه شفاف دیده می‌شوند. هر چقدر هم صدا بلندتر باشد، اندازه حلقه های مزبور بر روی صفحه بزرگتر خواهد بود. اگر دشمنی هم در بخشی از حلقه قرار گرفته باشد، متوجه شده و برای تحقیق صدا رهسپار می‌شود. سر و صداهایی که ناشی از حرکت در محیط باشند مثل دویدن شما با حلقه های رنگی خاکستری و سر و صداهایی ناشی از برخورد اشیا مثل منفجر کردن لامپی به کمک دارت هم به صورت حلقه های آبی رنگ به نمایش درمی آیند.
شما یک نینجا هستید، و در نتیجه در مقابل سلاح‌های خودکار شانسی برای مقابله ندارید. بنابراین شما باید با تکیه بر توانایی‌ و تجهیزات مخصوص به خود، در زمانی مناسب دشمنان را بکشید: هنگامی که شما به اندازه کافی به پشت دشمن نزدیک می‌شوید، دکمه حمله را زده و نگه میدارید. زمان لحظه کوتاهی کند می‌شود تا این بتوانید دکمه ترکیبی خواسته شده را برای اجرای فشار دهید. اگر بیش از حد صبر کنید و یا اشتباهی دکمه را بزنید، دشمن میرد، اما سر و صدای آن تا شعاع زیادی پخش می‌شود که می تواند با وجود دشمنان دیگر و پخش هشدار در آن اطراف کار را برایتان سخت کرده و در ثانی امتیاز کمتری را نسیبتان کند (200+ Imperfect Kill)، اما اگر به درستی ترکیب خواسته شده را انجام دهید، در سکوت و با امتیازی بالاتری دشمن را می‌کشید. برای اینکه از سوی بقیه دشمنان به مشکل برنخوردید می توانید اجساد دشمن را بر روی زمین کشیده و در مکان‌های گوناگونی پنهان کنید و در این صورت امتیازی دریافت می‌کنید. در مورد سیستم امتیاز جلوتر صحبت خواهد شد.

اینکه مشخص گردد تا چه حدی دشمنان می توانند اطراف خود را ببینید، به صورت یک دید مخروطی - همانند دید دشمنان در سری بازی‌های Commandos - پیداست، ویژگی که فراتر از سیستم ساده مشاهده و شلیک دشمن است. اگر شما به اندازه کافی دور باشید، و دشمنان نگاهی اجمالی به شما داشته باشند، فقط سعی می‌کنند نزدیکتر شوند تا شما را شناسایی کنند. بنابراین بلافاصله شروع به تیراندازی به سمت شما نمی‌کنند.



قلاب گلاویز از تجهیزات ثابت شماست

دشمنانی که به مقابله با آنها برخواسته اید به عنوان عضوی از یک سازمان نظامی خصوصی، هیچ کدام احمق نیستند. هر چند که می توانید تقریبا بیشتر دشمنان را به صورت مخفیانه بکشید، اما آنها در صورتی که یکی از یاران خود را از دست دهند به همدیگر اطلاع داده و به حالت آماده باش در می آیند. رفتارهای دشمنان به سه دسته تقسیم شده است: در ابتدا آنها وضعیتی آرام دارند و در مسیر گشت حرکت می‌کنند. بعد، اگر از جایی سر و صدایی بشنوند و یا از فاصله دوری شما را ببنید، مشکوک شده، علامت سوال زرد رنگی بالای سرشان روشن و منبع صدا یا مکان حضور شما به صورت دایره زرد رنگی مشخص خواهد شد. بعد از اتمام زمان بررسی و چک کردن محیط علامتهای مربوط خاموش می‌شوند.

در نهایت، اگر بیش از حد بی پروا باشید و آنها شما را نزدیک خود ببینند، علامت تعجب قرمز رنگی بالا سرشان ظاهر شده، همدیگر را از حضور شما آگاه می کنند و فراموشتان هم نخواهند کرد. حال در صورتی که فوری از انظار دور شوید یک شمارش معکوس قرمز رنگ 10 ثانیه ایی ظاهر شده و آخرین موقعیت دیده شده شما توسط دشمنان به صورت سایه ایی سفید رنگ به مدت چند ثانیه مشخص می‌شود. این وضعیت به ترتیب برای کسانی که سری Metal Gear Solid و پنجمین Splinter Cell را بازی کرده باشد، آشناست.

انیمیشن دشمنان در این موقع به طور کامل تغییر یافته، تهاجمی و دیوانه وار در جستجوی شما هستند و وقتی به روال عادی بازمی‌گردند همین طور باقی می‌مانند. اما شما می توانید از این وضعیت به نفع خود استفاده کنید - اگر آنها کشته شدن یکی از دوستان خود را در نزدیکی خود ببینند، وحشت زده شده، و در صورت شنیدن هر گونه سر و صدایی به اطراف خود شلیک می‌کنند. در این حالت، آنها نیز ساده تر می‌توانند کشته شوند: اندرسون در این بار گفت که چگونه باعث وحشت گروهی از نگهبانان شده. دشمنی که آشفته بود شروع به تیراندازی در هر جهتی می‌کرد، حتی اگر دوستان خود را می‌کشت!



اکثر تله های لیزری با خراب کردن جعبه برق غیر فعال می‌شوند

بزرگترین چالش برای هر بازی مخفی‌کاری این است که تلاش کنیم تا بدون کشتن کسی بازی را تمام کنیم. به استثنای سه کاراکتری که در راستای داستان باید کشته شوند، بقیه دشمنان نیازی ندارند که کشته شوند. کسب امتیاز جایزه برای جلوگیری از کشته نشدن دشمنان در پایان هر مرحله امکان پذیر است، اما اینگونه هم نیست که این تنها راه برای دریافت بهترین امتیاز باشد. اندرسون می‌گوید: "واقعا اینجور نیست، اگر شما در حال تلاش برای کسب امتیاز هستید، لزوما بهترین راه برای انجام آن وجود ندارد،"اندرسون در ادامه می‌گوید. "مثلا اینطور نیست، ‘ آه، مطمئن شو که هیچ کسی رو نمیکشی، و یا مطمئن شو که همه رو میکشی. ‘ هر دو روش موثر هستند، و من فکر می کنم که این قضیه بسیار مهم بود."

هر عملی که در بازی انجام می‌دهید روی امتیازتان تاثیر می گذارد. جایی را برای مخفی شدن خودتان پیدا می‌کنید، مثلا پشت گلدانی پنهان شوید و یا از سقفی بچسبید و در همین وضعیت هم دشمنی از اطراف شما رد شود، می‌توانید لامپی را به کمک دارت بشکنید و توجه دشمن به آن جلب شود (150+ Distracted). لوستری بالای سر دشمنی قرار دارد، با دارت آن را می‌زنید و سقوطش منجر به کشته شدنش می‌گردد، (600+ Object Kill). حال دشمن دیگری هم که در همان نزدیکی است که با دیدن این صحنه وحشت می‌کند (300+ Guard Terrorized). و سرانجام نینجایی را که دست و پاش بسته است نجات می‌دهید (500+ Ninja Rescued).

امتیازات کسب شده در طول هر مرحله به همراه انجام اهداف اختیاری و پیدا کردن دست‌نوشته‌ها - که آیتم‌های مخفی بازی محسوب می‌شوند - ، در نهایت منجر به باز شدن نشان‌های افتخار شده که این نشان ها هم گزینه های ارتقا برای بهبود نینجا - تکنیک های کشتن، تجهیزات حمله و پرت کردن حواس دشمن - را باز می‌کند. جذاب بودن گزینه های ارتقا شما را تشویق می‌کند که بهترین عملکرد را در هر مرحله داشته باشید. برای کمک به این مساله، نقاط چک پوینت هم در فواصلی مناسب در طول هر مرحله پخش شده‌اند که اگر خواستید با ریستارت از نزدیکترین چک پوینت روشی دیگر را امتحان کنید. ارزش تکرار بازی با وجود لباسهای باز شدنی هم بسیار بالاست.




هر نگهبانی با مشاهده همکار حلق آویزشده دچار وحشت می‌شود

بعد از به اتمام رساندن بازی، باز شدن New Game Plus را خواهید داشت. می‌توانید بازی را یکبار دیگر شروع کنید اما این بار تمامی تجهیزات و آپگرید هایی که به همراه داشتید، خط دید شما محدود تر و عملکرد دشمنان مرگبارتر شده، و هیچ حلقه‌ صدایی هم وجود نخواهد داشت.

__________________

امتیازات

نسخه Xbox 360 بازی Mark of the Ninja هم اکنون در سایت Metacritic.com با امتیاز متوسط ​​90 % بر اساس 47 نقد - در کنار دو بازی Trials Evolution و FIFA Soccer 13 - دومین بازی برتر سال 2012و نسخه PC آن با امتیاز 93٪ بر اساس 8 نقد برترین عنوان امسال می‌باشد. شرح امتیازات هر دو نسخه به شرح زیر:

Xbox 360 Metascore

Hyper Magazine | 100
Giant Bomb | 100
Gaming Age | 100
G4 TV | 100
Destructoid | 100
Gaming Nexus | 95
GameCritics | 95
Machinima | 95
Official Xbox Magazine | 95
GamesBeat | 93
Everyeye.it | 92
D+PAD Magazine | 90
BigPond GameArena | 90
Games.cz | 90
Gamereactor Sweden | 90
Multiplayer.it | 90
Eurogamer Italy | 90
Gameblog.fr | 90
Eurogamer Germany | 90
InsideGamer.nl | 90
Joystiq | 90
AusGamers | 90
Meristation | 90
4Players.de | 90
GameTrailers | 90
ZTGameDomain | 90
Metro GameCentral | 90
Game Revolution | 90
Planet Xbox 360 | 90
Game Informer | 90
GamesRadar | 90
IGN | 90
EGM | 90
Official Xbox Magazine UK | 90
Eurogamer | 90
3DJuegos | 90
CD-Action | 90
Gamer.nl | 85
Canadian Online Gamers | 85
Vandal Online | 85
GameSpot | 85
Polygon | 85
DarkStation | 80
Gamereactor Denmark | 80
Level7.nu | 80
Wired | 80
Edge Magazine | 80



PC Metascore

PC PowerPlay | 100
The Escapist | 100
Hardcore Gamer Magazine | 100
ZTGameDomain | 95
GameOver.gr | 95
PC Gamer | 90
GameSpy | 90
GameStar | 82

__________________

تریلرها

Launch Trailer | Size: 20.8MB
download.gamespotcdn.com/d6/gsc/2012/09/169_markoftheninja_launch_trailer_ot_360_090712_28 00.mp4

Steam Launch Trailer | Size: 23.4MB
download.gamespotcdn.com/d7/gsc/2012/10/169_markoftheninja_steamlaunch_ot_pc_101612b_2800. mp4

__________________

منبع

Interview: Mark of the Ninja’s Nels Anderson - EGMNOW.com
egmnow.com/articles/xbox_360/egm-interview-mark-of-the-ninjas-nels-anderson

Mark of the Ninja Review - VentureBeat.com

VentureBeat.com/2012/08/24/mark-of-the-ninja-preview

حسین بازدید : 29 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)

مهندس الكترونیك



کاریکاتور


مهندس مكانیك


کاریکاتور

مهندس ساختمان


کاریکاتور

مهندس مخابرات


کاریکاتور

مهندس كامپیوتر


کاریکاتور

مهندس هوا فضا


کاریکاتور

حسین بازدید : 43 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)







یه پنچر گیری خیلی ساده و ریلکس در آبادان






پادری های آبادانی






صبحانه خوردن بچه های آبادان






شخم زنی ساده در آبادان






آبادان کوچولو





یکی از حرکات ساده ورزش صبحگاهی در آبادان






شرکت هواپیمایی آبادان






دسته بندی انسان ها






جوجه عقاب های آبادانی






تمرینات وزنه برداری خیلی ساده در آبادان






صید ماهی های کوچک در آبادان






اژدها های آبادانی



حسین بازدید : 88 پنجشنبه 07 دی 1391 نظرات (0)




رانندگی با دوستان






ترول عواقب از صبح تا شب جلوی کامپیوتر بودن

ترول باد و مدل مو




ترول پیت بول




ترول حالت مو احساسی که بهم دست میده

ترول جدید forever alone





ترول فرق کودکی و جوانی



تعداد صفحات : 12

درباره ما
در این سایت همه نوع مطلبی قرار میگیره. امیدوارم که راضی باشید. حتما عضو شوید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد این سایت چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 273
  • بازدید کلی : 5,244